torstai 25. joulukuuta 2014

Suunniteltu retkahdus

Brookies
Olin etukäteen ajatellut, että viimeistään jouluna tauotan herkkulakon. Lopulta suunniteltu retkahdus tapahtui maanantaina kun olin vieraille leiponut Brookies-leivonnaisia. Taivaallisia, brownies pohja ja cookies pinta. Ajattelin, että eipä sitten tarvitse jouluna tehdä numeroa enää asiasta. En ole edes varma kuinka paljon mun teki mieli kyseistä tuotetta. Hyvältähän se toki maistui, mutta jotenkin loppufiilis oli jotain morkkiksen kaltaista tai vastaavaa. Että olishan sitä voinut ihan hyvin jatkaa kuten aiemminkin. Seuraavana päivänä tekikin sitten taas vanhaan tapaan mieli herkkuja ja yhden brookies-palan söinkin. Mä oon niin addikti, niin addikti. Mulle ei sovi mikään järkevä käyttö vaan tilanne luisuu nopsaa lapasista. 

Jouluna olen jatkanut herkullisella tiellä. Aattona olin tosin itsestäni ylpeä kun en aiheuttanut itselleni ähkyä en suolaisilla enkä makeilla herkuilla. Tänään olikin sitten tilanne toinen, tosin ähky oli suht maltillinen. Alla olevaa suklaaherkkua olisi voinut olla ottamatta toista palaa, mutta kun se oli niiiiin hyvää. Ja vielä kermavaahdon kanssa. Slurps. 



Suklaata on mennyt muuten suht maltillisesti, mutta ajattelin korjata tilanteen nyt. Edes muutama :)

Harmittaa noi pakkaset, koska mun keuhkot eivät kestä pakkasessa juoksemista (ehkä -5 on maksimi, sitten ryhtyy lievä astma heräilemään). Jotain kuitenkin tarttis tehdä, koska kroppa tuntuu ja varsinkin näyttää niin löysältä. Nyt tuskin kannattaa pariin päivään mennä masentumaan vaa'alle, mutta viimeistään maanantaina täytyy ryhdistäytyä sapuskojen suhteen ja ryhtyä liikkumaan. Tai jo lauantaina! Herkkulakkoiluun on varmasti syytä palata jos ja kun tämä holtittomuus meinaa jäädä päälle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti