lauantai 21. kesäkuuta 2014

Portaita


Muutama viikko sitten olin koulutuksen vuoksi Tampereella (pe-la). Olin pakannut lenkkikamat mukaan ja lopulta livahdin perjantaina hieman etuajassa hotellille ja lenkille. Keli oli lämmin ja aurinkoinen, suuntasin vesipullon ja hotellin respasta saadun kartan (:D ) kanssa kohti pyynikkiä. Suuntana oli Pyynikin portaat ja kokeilussa elämäni eka porrastreeni.  



Juoksentelin mennessäni parit muutkin portaat ylös ja alas, mutta varsinaisen treenin tein näissä näkötornin vieressä olevissa portaissa. Tutut Jutta ja supedieetti-ohjelmastakin :) Kuulemma jostain löytyy pidemmätkin portaat, ehkä testaan ne sitten kun seuraavalla kerralla suuntaan Treelle. Portaitaita (tai askelmia) oli muistaakseni 123. Kun harpoin ylös joka toiselle askelmalle niin askelia tuli otettua noin 102 (kun laskee tasanteillekin otetut askelmat). Joka toinen ylösnousu sujui astumalla jokaiselle askelmalle kipittäen. Molempia tyylejä tuli testattua x 4. Noin puolisen tuntia taisin portaita kivuta. Vettä kului ja hiki oli hirmuinen. Fiilis ihan paras! Tykkäsin ja nautin itseni haastamisesta. Portaathan eivät olleet mitenkään pitkät eli tällainen 
ensikertalainen jaksoi ihan hyvin. Vähän jännitti kuinka jumissa olen seuraavana päivänä, onko reisistä ja takapuolesta yhteistyöhön lainkaan. Yllättäen eniten kipuloitti illalla, mutta silloinkin ihan inhimillisesti. Seuraavan päivänä toki tuntui, mutta kipu ei ollut läheskään niin kova kuin olin olettanut.

Pakko korkata Kartanonkosken jätemäki piakkoin. Harmi kun ihan kodin läheltä ei löydy kunnollisia portaita, portaat tekisi terää treeniin ihan säännöllisenä ja mitä lähempänä portaat olisivat niin sitä todennäköisemmin niitä tulisi käytettyä osana treeniä.

2 kommenttia:

  1. Joko olet käynyt testaamassa rappusia? Mä olen käynyt malminkartanon rappusissa nelisen kertaa ja on ihan todella hyvä treeni! Minäkään en siinä ihan lähistöllä asustele, mutta onneksi autolla pääsee. Siinä onkin muuten kiva lähteä ajamaan autoa samantien, kun jalat tärisee ihan törkeesti ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitenköhän mulla on mennyt kommentti kokonaan ohi :/ Kiitos tästä kuitenkin. Vieläkin on jätemäki korkkaamatta, ottaisinko syksyn tavoitteeksi?

      Poista